Workspace
Creative Office
Culture Flow
Ергономия и концепции
Workspace разполага с огромно познание за изграждане на ергономичен и ефективен офис, с грижа към хората, техните фундаментални нужди и типа работа, който изпълняват. Тук ще споделим с вас част от това знание! Приятно четене!
Подкрепа на биомеханиката на движение: Науката и изследванията зад Harmonic Tilt
Какво знаем
Седналото тяло има естествени опорни точки в тазобедрената става, коляното и глезена. Идеалният работен стол имитира възможно най-точно тези опорни точки, като по този начин позволява на седящия, за да се движи естествено и лесно. Тези точки в тялото на седящия и движението на стола трябва да работят заедно, за да се създаде подходящ наклон на облегалката, който не създава стрес за тялото.
Видът и техниката, които са използвани за направата на наклона на работния стол отговарят за разликата между динамично и статично за седене.
Опорната точка на стол с централен наклон се намира под центъра на седалката. В този прост дизайн, облегалката и седалката на стола, обикновено се движат заедно, в съотношение 1: 1. Това означава, че краката на седящия ще се повдигнат от пода, когато се облегне назад и ще бъде трудно да задържи тази наклонена позиция в спокойна поза. Тъй като краката на седящия се повдигат от пода, такъв стол с централен наклон ще даде на седящия усещане за нестабилност.
Стол с наклон в коляното има опорни точки под седалката и зад коленете на седяшия. Така краката ще останат на пода, което придава по-голяма стабилност и осигурява контрол на човека когато се обляга. При стола с наклон на коляното, движението на седалката и облегалката е едновременно, макар и не непременно с една и съща скорост. Тъй като съотношението между седалката и облегалката е почти еднакво, ъглите на тялото на седящия няма да бъдат комфортно отворени и отпуснати, когато човек е облегнат и това увеличава шансовете за мускулна умора и затруднено кръвообръщение.
При стол с наклон в глезена, оста на въртене е разположена в близост до глезена на седящия, в центъра на опорната точка на седалката. Подобно на стол с наклон в коляното, краката на седящия остават на пода. Но при столове с наклон в глезена, седящия също има постоянен и ефективен контрол облягане.
Стол с опорна точка в бедрата е устроен да върти седалката, около една точка разположена близо до бедрата на седящия. Тази точка между седалката и облегалката на стола, помага на седящия да поддържа пълен контакт със седалката и облегалката на стола при всички начини на облягане. Стола напълно подражава на бедрата на тялото, когато човек се обляга назад.
Синхронния наклон затвърждава предварително създадената връзка между движението на седалката и облегалката на стола. Тази връзка, позволява на тялото да се отвори, когато седящия се облегне. A работен стол, който има синхронен наклон и може да приближи осовите точки на глезена и бедрата на тялото, осигурява най-удобното и спокойно усещане за седящия.
Освен това, наклонът трябва да се характеризира с особеност, която ние наричаме задържане (dwell). Dwell предоставя на потребителя възможността да поддържа баланс във всяка позиция на един стол.
Столът трябва да има източник на енергия, който да противодейства на изместването на теглото, когато седящия премества центъра на тежестта на тялото си. Това се случва по правилния начин, ако движенията на стола следват естествените оси на тялото. Ако един стол просто балансира преместването на теглото, неговото движение ще е чуждо на естествените движения на тялото.
Следователно
Колкото повече работния стол се движи подобно на тялото, толкова по-вероятно е, че седящия ще движи тялото си, докато седи в него.
Идеалния работаен стол трябва да имитира естествените осови точки на тялото и да позволи на седящия да се движи естествено, благодарение на конструкцията си. А работния стол се нуждае от синхронен наклон, за да позволи на тялото на седящия да се отвори, когато се обляга назад.
И тъй като позите на торса се променят приблизително 53 пъти на час или около веднъж на минута, идеалния работен стол трябва да позволи на тялото да остане отпуснато докато се намества (Dowell и сътр., 2001).
Конструктивният проблем
Кинематиката на един стол, прилича на окачването на кола. Работния стол може да предложи чудесен дизайн на седалката и облегалката, но без добра кинематика, той няма да подкрепя движенията и позите на седящия.
Когато в седнало положение извършваш движения на един обикновен работен стол, те са подкрепени в началото и в края, но не еднакво през цялото "возене" на него. Седящите трябва да имат същото ниво на подкрепа в целия процес на движение. Те трябва да се чувстват балансирани и поддържани, докато се движат и облягат.
Конструктивното решение
Наклоните на облегалката на Celle и Mirra 2 са изградени на базата на кинематично изследване, което преди това е използвано за развитието на стола Aeron и оригиналния Harmonic Tilt или наклон. Проектиран да повторя и да отразява огледално естествените осови точки на човешкото тяло, дизайнерите са оптимизирали движението чрез разполагане на опорните точки изключително близко до естествените осови точки на човешкото тяло. / Виж фигура 1 /
/ Фигура 1 / Harmonic и Harmonic 2 Tilts поставятт осовите точки във физическа близост до естествените осови точки на човешкото тяло.
Harmonic Tilt произхожда от стола Мира. По време на създаването на този стол, дизайнерите са се възползвали от нов инструмент, за да измерят и оценят движението или "возенето" на стола. Механични прототипи на дизайна бяха анализирани с помощта на система, която записва позицията на светлоотразителни маркери, разположени на стратегически места на стола и на тестовия обект седнал на стола. Системата проследява движението на тези маркери, тъй като обекта се премества от изправено в облегнато положение и обратно (Danek и сътр., 1999). / Вижте Фигура 2 /
По-късно Harmonic Tilt се превърна в платформа, която позволява проектиране и инженеринг на наклона и се включи в други работни столове на Herman Miller, включително стола Celle. Harmonic Tilt 2 допълнително разширява функционалността и комфорта и прави стола Мира 2 визуално по-прибран и физически по-лек.
Когато седящият се наклони назад в стол Mirra 2 или Celle, тялото се върти около таза/тазобедрената става. И в двата дизайна, въртящата се основа на стола се доближава до естествената въртяща се основа на седящия и движението на наклон прехвърля теглото на седящия от седалката на облегалката без да променя връзката между облегалката и гърба на седящия. Това огледално положение намалява възможността от срязване, при което облегалката и/или седалката се отдалечават от тялото на седящия по време на облягане назад. Също така, въртящите глезени на стола се намират приблизително на височината на глезенните стави на седещия, за да се избегне повдигане на петите когато седящия е в облегната назад поза. Синхронизирането на наклона позволява на седящия да забрави, че седи на стола. Пропорцията облегалка към седалка на Celle в облегнато положение е 2.2:1, тази на Mirra 2 започна с 2.1:1 и се променя до 2.4:1 в по-дълбок наклон назад.
Когато столът се накланя назад, пружините осигуряват съпротивление на силата на седящия. Обикновено, при наклон всеки енергиен източник има една "дъга", която преминава през една и съща пружина, независимо от промяната на силата върху пружината (промяната на натоварването на наклона единствено променя натоварването на същата пружина). При такива наклони, където пропорцията сила-съпротивление е линеен, количеството сила, което отнема на седящия да се облегне назад първите пет степени е по-малко отколкото силата, която отнема на същия седящ да се облегне назад в последните пет степени. Казано по друг начин, съпротивлението към движението на седящия не е еднакво. По-тежките хора се хлъзват лесно от пълно изправено положение в облегнато назад, а по-леките хора изпитват трудност да се облегнат напълно назад.
Друг вариант са Хармоничните Механизми на Наклон, които се смятат за виртуални променливи на пружини, които въвеждат понятието движеща се опорна точка в техните механизми. Те са проектирани да реагират по нелинеен начин, което означава, че седящия ще усети същото количесто съпротивление във всяка точка на облягане, те балансират натоварването на пружините и се опъват взависимост от теглото на потребителя. Казано по друг начин, седящият ще изпита едно и също натоварване, независимо от наклонената позиция назад. (виж фигура 3).
(фигура 3) Резултатът от постоянното съпротивление към движението на седящия означава, че седящия няма да има нужда от много усилия, за да се наклони назад. Това се постига, чрез дизайна на Хармонични Механизми на Наклон и Хармонични Механизми на Наклон 2.
Балансираното движение на оригиналния Хармоничен Механизъм за наклон е създаден използвайки идеи за напълно автоматизиран и балансиран механизъм на наклон и се прилага към по-прост такъв. Хармоничният Механизъм за Наклон и Хармоничният Механизъм за Наклон 2 са като автоматично-фокусирани апарати, при които потребителя натиска леко бутона и камерата се променя спрямо образа. Хармоничният Механизъм на Наклон използва уникална листообразна пружина като енергиен източник, и чрез движение на опорната точка в синхрон през точките на наклон, диапазона на пружината започна да се изменя. В резултат, човек тежащ до 158 кг, седящ в стол Celle или Mirra 2 може да се наслади на балансирано движение през пълния диапазон на наклон. В допълнително, Mirra 2 е много подходящ за балансиране на по-леки хора с тегло до 45 кг.
Дизайнът на механизма на наклон на столове Celle и Mirra 2 изменя центъра на гравитацията, когато седящия се движи и обляга назад. Когато механизма на наклон се нагласи спрямо теглото на седящия, столът функционира правилно. Способността на хармоничния механизъм да се изменя по този начин осигурява по-добро усещане за по-тежките потребители, които очакват стол, който се накланя назад по-бързо и без контрол, и по-леките потребители, които очакват стол, който не могат да наклонят назад без оказване на некомфортно и често невъзможно количесто енергия.
Хармоничния Механизъм на Наклон отговаря на размера на седящия и осигурява балансирана опора когато седящия се движи от напълно изправена към напълно облегната позиция назад. Дизайнът му значително подобрява и спирането, така че столовете предлагат много по-контролирано и удобно движение в сравнение с повечето столове.
Основната цел при създаването на който и да е работен стол на Herman Millerе да се проектира стол с естествено изпълнение-естествено означава интуитивен и подкрепящ тялото без да изисква много усилие или сила от седящия. Тази цел е постигната и в двата случая на столовете Celle и Mirra 2 чрез Хармоничния Механизъм на Наклон и Хармоничния Механизъм на Наклон 2, които осигуряват естествено движение за тялото, както когато се накланя назад, така и когато спре, в която и да е точка от диапазона му.
Източници
Danek, Thelen, and Veldman (1999), “Chair Tilt Analysis: Comparison Study,” Hope College Department of Physics and Engineering.
Dowell, Green, and Yuan (2001), “Office Seating Behaviors: An Investigation of Posture, Task, and Job Type,”Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society 45th Annual Meeting.
Биографични данни
Джером Карусо е дизайнер на стола Celle. Неговите проекти надхвърлят столове за работното място. Като дизайнер на Sub-Zero повече от 20 години, Карусо е много влиятелен в изграждането на външния вид и функцията на кухненси продукти и уреди. Неговият иновативен ум и дизайнерска експертиза са очевидни в повече от 75 дизайнерски патента, които притежава. Джером и неговия син, Стивън, проектират стола Reaction на Herman Millerпрез 1998 г.
Бил Доуел е бил член на борда на Corporate Ergonomist когато Херлам Милер почива през 2012 г. През своята 28-годишна кариера в Herman Miller , Бил е водещ в проучванията в сферата на егнономиката и прилагане на принципите на добър ергономичен дизайн на нашите продукти. През 1991, Бил играе ключова роля в кандидатурата на Herman Millerза почетен член на Комисията по Ергономично Изследване на Офис Оборъдване(OERC). Бил е ключов член на Подкомисията по Ергономика BIFMA , която е била отговорна за първоначалните Ергономични Насоки BIFMA за VDT обзавеждане и е бил съшо така член на комисията, която проверява BSR/HFES 100 Standard за Human Factors Engineering of Computer Workstations. Той е също член и на CAESAR 3-D антропометрично проучване и Общество по Човешки Фактори и Ергономика, представяйки Herman Miller и в двете общества. Публикуваните трудове на Бил включват изследване на поведение на седене, антропометрия на седене, ефекта на компютъра върху седналата позиция, компонентите на субективния комфорт и методи за изследване на натоварването.
Гретхен Шейдел, водеща в изследвания и креативност по време на началните фази на развитие на продукти на Herman Miller , тя углавява екип, който изследва неудовлетвореността на клиента и отговаря на стратегически въпроси, идентифицирани от различни организационни лидери. Проучванията свързват всички нововъведения на столове в компанията, започвайки със стола Aeron през 1994 г., Гретхен участва и допринася активно за развитието на продукти в Herman Miller . Тя е член на Обществото на Човешките Фактори и Ергономистите и представлява Herman Miller в Комисията по Изследване на Офис Ергономиката. Нейните изследвания се публикуват в научни списания. Гретхен печели BFA по индустриален дизайн от университета я Илинойс в Urbana-Champaign и завършва Магистратура по Продуктов Дизайн и Развитие към Инжинерния факултет McCormick на университета Northwestern, САЩ.
Студио 7.5, се намира в Берлин, Германия, проектира стола Mirra, стола Setu и по-скоро Mirra 2- пълна промяна на дизайна на оригинала. Дизайнерите Биркхард Шмитз, Клаудия Пликат, Карола Зуик и инжинера Роланд Зуик управляват дизайнерската фирма, която отваря през 1992 г. Освен това дизайнерите са и преподаватели по индустриален и продуктов дизайн в университети в Германия. Техният интерес относно инструментите, които определят как хората работят е решаваш студио 7.5 да изготвя дизайн на софтуер, офис столове и медицинско оборудване. Студио 7.5 си сътрудничи с Herman Miller повече от 20 години.
Други концепции